گناپا
شنبه، 30 ارديبهشت 1391 وبسایت اختصاصی دوهفته نامه مژده گناباد
پربیننده ترین مطالب ماه
تصویر روز
مطالب توصیه شده کاربران
منوي اصلي  صفحه اصلی arrow فهرست اخبار arrow اخبار علمی arrow هشدار نسبت به خطر نوشابه برای فشار خون متفرقه
صفحه اصلی
جستجو
گناباد در خبرگزاری ها
تبلیغات
پیشنهادات و انتقادات
معرفي سايت به دوستان
آرشیو الکترونیکی مژده گناباد
گالری عکس
پيوند ها
پادکست (رادیو گناباد)
ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت
آمار
امروز891
دیروز1429

فید

Stats
97 میهمان حاضرند
هشدار نسبت به خطر نوشابه برای فشار خون چاپ ارسال به دوست
0
  
۱۲ فروردين ۱۳۹۰
نوشابه
کارشناسان هشدار می دهند که به نظر می رسد مصرف تعداد زیادی نوشیدنی های شیرین خطر فشار خون بالا را افزایش می دهد. یافته ها حاکیست که به ازای هر یک قوطی نوشابه شکردار که در روز مصرف شده باشد، فشار خون به طور منظم بالاتر می رود. داده های مربوط به بیش از 2500 نفر نشان می دهد که نوشیدن بیش از 355 میلی لیتر آبمیوه شکردار یا نوشابه گازدار در روز می تواند توازن فشار خون را به هم بزند.

این مطالعه توسط محققان بریتانیایی و آمریکایی در نشریه \"هایپرتنشن\" چاپ شده است.

مکانیسم دقیق این ارتباط معلوم نیست، اما دانشمندان معتقدند که شکر زیاد در خون باعث به هم خوردن حالت عادی رگ ها و میزان نمک در بدن می شود. نوشیدنی های رژیمی که با شیرین کننده های مصنوعی شیرین شده باشد چنین خطری در بر ندارد.

صنعت نوشابه سازی می گوید که محصولات آن در صورتی که \"به اندازه\" مصرف شود خطری ندارد.

انجمن قلب آمریکا می گوید که نباید هفته ای بیش از سه قوطی 355 میلی لیتری نوشابه مصرف کرد.

در این مطالعه در چهار مورد از داوطلبان 40 تا 59 ساله از بریتانیا و آمریکا خواسته شد تا آنچه را در 24 ساعت قبل نوشیده بودند ثبت کنند. همچنین نمونه ادرار آنها گرفته و فشار خونشان اندازه گیری شد.

به ازای مصرف هر یک قوطی اضافه نوشابه شکردار در روز، فشار سیستول داوطلبان 1.6 میلیمتر جیوه و فشار دیاستول آنها 0.8 میلیمتر جیوه بیشتر بود.

در مجموع به نظر می رسید کسانی که مقدار زیادی نوشیدنی های شیرین شده با شکر مصرف می کردند رژیم های غذایی بدتری داشتند و احتمال اضافه وزن آنها بیشتر بود.

اما صرف نظر از این مساله، ارتباط آن با فشار خون حتی پس از احتساب عواملی مثل وزن و قد، قابل توجه بود.

خطر سرطان مغز
پروفسور پل الیوت از دانشکده بهداشت عمومی در امپریال کالج لندن و نویسنده ارشد این مقاله تحقیقی، گفت: \"خیلی ها واقفند که اگر نمک زیادی در رژیم غذایی شما باشد، احتمال ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می شود.\"

\"نتایج این مطالعه حاکیست که مردم همچنین باید مراقبت میزان مصرف شکر هم باشند.\"

فشار خون بالا یک عامل خطرزا برای بیماری قلب و عروق است.

خطر حمله قلبی یا سکته مغزی برای کسی که میزان فشار خون او 135 بر 85 است دو برابر کسی است که فشار خون او 115 بر 75 است.

در این مطالعه، ارتباط میان نوشیدنی های شکردار و فشار خون بالا به خصوص در کسانی قوی بود که علاوه بر شکر مقدار زیادی نمک هم مصرف می کردند.

از قبل معلوم بوده است که نمک زائد در رژیم غذایی به فشار خون بالا دامن می زند.

بنیاد قلب بریتانیا گفت که برای درک بهتر ارتباط میان شکر و فشار خون به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ویکتوریا تیلور، از کارشناسان این بنیاد، گفت که بهترین کار این است که مردم تعداد زیادی نوشیدنی های شکردار مصرف نکنند زیرا باعث افزایش کالری مصرفی می شود که می تواند به چاقی مفرط، از عوامل عمده بیماری قلبی، منجر شود.

سهراب احسان



یادداشت های بازدیدکنندگان
2 نظر : (1 یادداشت منتشر شده - 0 نظر در صف انتشار - 1 نظر غیرقابل انتشار)

1# - نویسنده: مهمان در تاریخ ۱۳۹۰-۰۱-۱۴ ساعت ۱۴:۴۳:۰۱
جناب اقای احسان مقالعه خوبی بود متشکریم صادقی بهابادی

نام/ پست الکترونیک (اختیاری)  
کد ضد روبات. لطفا عدد مقابل را وارد نمایید: گوش دادن به کد

آخرین بروز رسانی ( ۱۲ فروردين ۱۳۹۰ )
<قبل   بعد>
© Gonapa.ws | Designer: Grand.ir | Developed by: PartGroup | Powered by: Mambo
کليه حقوق محفوظ است. استفاده از مطالب تنها با ذکر پیوند منبع و نام نويسنده مجاز است.
خبرنامه گناپا

اخبار گناپا را بصورت روزانه در ایمیل خود دریافت کنید.


ایمیل خود را وارد کنید:


توجه: بعد از ثبت نام می بایست وارد ایمیل خود شده و روی لینک تأیید که برای شما ارسال شده است، کلیک کنید.

نظرسنجی